≡ Menu

Kenali Sifat Wanita Yang Lelaki Cari

Sifat-Sifat Wanita

Ramai lelaki yang terpikat pada wanita yang bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.

1. Keanak-anakkan

Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih terhibur.

2. Penuh Pengertian

Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan-bukan sebaliknya cuba mengerti dulu persoalannya.

3.Menghargai

Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan

Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yang menyebabkan lelaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??

5. Pandai berbicara

Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri

Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok sam ada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri

Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yang dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin

Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…

Inilah sifat seorang wanita yang sempurna kerana rupa bukan segala-galanya…

Uber
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 11 Dec 2017

SIAPA KAMI. Pandu dengan Uber dan dapat bayaran mingguan dalam bentuk tambang dengan membantu komuniti kita bergerak sekitar bandar. Memandu dengan Uber adalah cara hebat untuk me...

Uber
  |  George Town, Penang
 - 12 Dec 2017

SIAPA KAMI. Pandu dengan Uber dan dapat bayaran mingguan dalam bentuk tambang dengan membantu komuniti kita bergerak sekitar bandar. Memandu dengan Uber adalah cara hebat untuk me...

Uber
  |  (Unspecified city), Johor
 - 12 Dec 2017

SIAPA KAMI. Pandu dengan Uber dan dapat bayaran mingguan dalam bentuk tambang dengan membantu komuniti kita bergerak sekitar bandar. Memandu dengan Uber adalah cara hebat untuk me...

Singtel
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 05 Dec 2017

The primary purpose of this role is to provide exceptional operational support within a small onsite team of Tier 3 Operational technical specialists in the delivery of managed ser...

Singtel
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 05 Dec 2017

Roles & Responsibilities. Reports to local team leader and Australian based project stake holders. Responsible for the provision of effective leadership and management of multiple...

SanDisk
  |  (Unspecified city), Penang
 - 05 Dec 2017

Req ID. 32633. Western Digital. We deliver the possibilities of data. YOU define what's possible. 1) To perform planning for SMT, DP IN, BG, DP OUT shiftly plan in order to meet ou...

neuvoo job search kerja-kerja

Incoming search terms:

cara memikat lelaki di sekolah menengah,perangai lelaki,lelaki suka perempuan macam mana,kenali sifat lelaki,ciri perempuan yang disukai lelaki,sikap lelaki,ciri ciri perempuan comel,lelaki suka perempuan yang macam mana,perempuan comel di mata lelaki,tanda lelaki benci kita,ciri ciri perempuan yang lelaki suka,perangai perempuan yang disukai lelaki,kenapa lelaki suka perempuan comel,ciri ciri perempuan idaman lelaki,jenis perempuan yang lelaki suka,wanita idaman lelaki,sifat sifat lelaki,ciri wanita idaman lelaki,ciri perempuan yang lelaki suka,ciri gadis idaman lelaki,perempuan idaman lelaki,sifat perempuan yang disukai lelaki,ciri ciri wanita idaman lelaki,lelaki suka perempuan yang bagaimana,lelaki suka perempuan pendiam,tarikan wanita dimata lelaki,lelaki suka perempuan bagaimana,kenali hati lelaki,ciri ciri perempuan yang disukai lelaki,fakta perempuan kasar,jenis perempuan yang disukai lelaki,cara memikat lelaki yang disukai,lelaki suka perempuan,Wanita pilihan lelaki,perempuan cantik di mata lelaki,apa yang lelaki suka perempuan buat,cara memikat hati lelaki di sekolah,perempuan yang disukai lelaki,lelaki suka wanita bagaimana,ciri ciri lelaki suka perempuan,cara mengenali hati lelaki,lelaki suka perempuan comel atau cantik,ciri perempuan idaman lelaki,ciri-ciri perempuan yang disukai lelaki,kenali wanita,kenali sikap lelaki,ciri lelaki suka perempuan,kenapa lelaki suka pandang perempuan,kenapa lelaki malu dengan perempuan,sifat wanita yang disukai lelaki,perangai lelaki mengikut negeri,wanita pendiam di mata lelaki,gadis idaman lelaki,cara memikat lelaki di sekolah rendah,Perempuan kasar,kenapa lelaki suka perempuan cantik,perangai lelaki yang perempuan tak tahu,kesukaan lelaki,cara menggoda wanita kesukaan,ciri wanita disukai lelaki,ciri2 wanita idaman lelaki,adakah lelaki suka perempuan pemalu,tanda lelaki tak suka kita,ciri wanita idaman,sifat perempuan kasar,cara memikat perempuan di sekolah menengah,macam mana nak cantik sekolah rendah,lelaki suka,cara lelaki suka perempuan,kenali lelaki menyukai wanita,ciri2 perempuan kgemaran lelaki,sifat wanita yang digilai lelaki,cara menjadi wanita yang digilai lelaki,ciri ciri cowok yang cewek minati ramai,sifat indah wanita,perwatakkan lelaki dan wanita,sifat wanita yang diminati lelaki,tanda diminati orang lelaki,cara lelaki sekolah memikat anda,tanda lelaki nak mengorat,tanda tanda lelaki terpikat dengan perempuan comel,tanda yang lelaki suka perempuan semasa di sekolah,apa yang lelaki tertarik kat perempuan,Tidak tertarik dengan lelaki kacak,apa yang disukai lelaki dan wanita,perwatakan wanita yang tidak suka lelaki,ciri ciri lelaki benci kita,ciri wanita yg lela,ciri2perempuan yg lelaki suka,jenis gadis yang disukai lelaki,lelaki suka perempuan baik,jenis perempuan lelaki suka,kelebihan wanita lasak,lelaki pandang ape kat wanita,kenapa lelaki suka perempuan pendi,ciri wanita yg le,lelaki suka tak perempuan pendiam,macam mana nak pikat lelaki waktu sekolah rendah,ciri ciri perempuan hati lembut,ciri ciri perempuan kasar tapi manja,ciri ciri perempuan pendiam yang menjadi tarikan lelaki,ciri ciri perempuan yang lelaki tak suka,7 jenis perempuan yng diigini lelaki,ciri perempuan lelaki suka,ciri perempuan tidak matang,maksud kalau lelaki kelihatan macam tak suka perempuan,kenalli lelaki memikat
{ 8 comments… add one }
  • amir arif April 15, 2012, 6:34 pm

    saya suka dgn block ni

  • Ayuni April 19, 2012, 8:51 pm

    sya pn sangat suka dngn blok ni. sy ad prtnyaan. mcm mna klau c lelaki bilang sesuatu yang meyakinkn yg dia akan jga n syg c perempuan tp, c lelaki ni sentiasa busy n jrng mmberikn perhatian kpda c prmpuan? apkh itu mndtngkn hal yg positif atw sebalikny? n apkah c perempuan tue ptt lakukan? jengjejengg. XDD

  • tengku June 6, 2015, 11:42 am

    ☺☺☺☺ saya suke tips ni

  • Miss Ruru January 29, 2016, 12:07 pm

    Sy suka sangat block niy . This block srsly bagi semangat kat sy . Thanks Admin .

    • mat jaen September 20, 2016, 9:17 am

      best sgt info ni admin skurang2ny kaum2 taw gak psal info nih

  • nurul nabiatul aunieyaa December 3, 2016, 6:18 pm

    tips yang mnrik ape2 pn thank sbb dh buat blok psl ni blh lh sma amlkn ye wahai wanita sekalian

Leave a Comment