≡ Menu

Sebelum balik kampung raya ni, servis dan cuci injector kereta anda. Injector kalau tak pernah servis kan tersumbat. Ini punca kereta anda banyak makan petrol, semput dan takde pikap.

Macam mana nak servis? Senang je [continue reading…]

{ 0 comments }

Seawal umur satu tahun, kanak-kanak sebenarnya telah pun didedahkan dengan konsep geometri yang mudah. Sebagai permulaan, boleh dikatakan hampir setiap kanak-kanak di serata dunia pernah bermain dengan blok berwarna-warni yang dihasilkan menyerupai pelbagai bentuk poligon seperti segitiga, segiempat sama, rombus dan lain-lain lagi. Bentuk blok poligon ini seterusnya akan cuba disuaipadankan oleh kanak-kanak tadi mengikut rekabentuknya yang sebenar dan dikumpulkan ke dalam sebuah kotak segiempat sama yang lebih besar. [continue reading…]

{ 0 comments }

SANDAKAN, 09 JUN 2017: Satu gempa bumi Lemah bermagnitud 3.3 pada skala Richter telah berlaku di Sandakan, Sabah pada 12:26 pagi ini. [continue reading…]

{ 0 comments }

Riyadh – Pendakwah kontroversial asal India, Dr. Zakir Naik , dilaporkan telah mendapatkan kewarganegaraan Arab Saudi dari Raja Salman. [continue reading…]

{ 0 comments }