≡ Menu

Kenali Sifat Wanita Yang Lelaki Cari

Sifat-Sifat Wanita

Ramai lelaki yang terpikat pada wanita yang bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.

1. Keanak-anakkan

Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih terhibur.

2. Penuh Pengertian

Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan-bukan sebaliknya cuba mengerti dulu persoalannya.

3.Menghargai

Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan

Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yang menyebabkan lelaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??

5. Pandai berbicara

Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri

Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok sam ada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri

Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yang dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin

Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…

Inilah sifat seorang wanita yang sempurna kerana rupa bukan segala-galanya…

Capillary Technologies
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 18 Jan 2019

We have a Tech support opening for our Kuala Lumpur office. who will support entire SE Asia.This role is for supporting customers who would call our Tollfree number for any issues ...

WorkPermitVisas
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 18 Jan 2019

Work Permit Visa for United Kingdom MalaysiaAre you looking for UK Malaysia Work Permit visa get in touch with us , we are providing an Opportunity to Fulfil Your Dream by providin...

Impactica Consultancy Services
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 20 Jan 2019

About Android Developer. An. Android developer. is responsible for developing applications for devices powered by the Android operating system.Due to the fragmentation of this ecos...

procon career solutions
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 20 Jan 2019

WE NEED 12TH PASSED CANDIDATES WITH PLEASANT PERSONALITY AND GOOD ENGLISH COMMUNICATION.Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur...

FAIR DEAL PROFESSIONAL SERVICES
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 18 Jan 2019

hijob profile is as labour or working supervisors in kaulalumpur, malaysia need passport and photo in tie with white back ground. immediately fly to Malaysia and start working.serv...

Impactica Consultancy Services
  |  Kuala Lumpur, Kuala Lumpur
 - 19 Jan 2019

About Android Developer. An. Android developer. is responsible for developing applications for devices powered by the Android operating system.Due to the fragmentation of this ecos...

neuvoo job search kerja-kerja

Incoming search terms:

cara memikat lelaki di sekolah menengah,lelaki suka perempuan macam mana,perangai lelaki,kenali sifat lelaki,ciri perempuan yang disukai lelaki,sikap lelaki,ciri ciri perempuan comel,lelaki suka perempuan yang macam mana,perempuan comel di mata lelaki,tanda lelaki benci kita,ciri ciri perempuan yang lelaki suka,perangai perempuan yang disukai lelaki,kenapa lelaki suka perempuan comel,ciri ciri perempuan idaman lelaki,jenis perempuan yang lelaki suka,wanita idaman lelaki,sifat sifat lelaki,ciri wanita idaman lelaki,ciri perempuan yang lelaki suka,ciri gadis idaman lelaki,perempuan idaman lelaki,sifat perempuan yang disukai lelaki,ciri ciri wanita idaman lelaki,lelaki suka perempuan yang bagaimana,tarikan wanita dimata lelaki,lelaki suka perempuan pendiam,lelaki suka perempuan bagaimana,kenali hati lelaki,ciri ciri perempuan yang disukai lelaki,jenis perempuan yang disukai lelaki,fakta perempuan kasar,cara memikat lelaki yang disukai,lelaki suka perempuan,Wanita pilihan lelaki,perempuan cantik di mata lelaki,apa yang lelaki suka perempuan buat,cara memikat hati lelaki di sekolah,perempuan yang disukai lelaki,ciri ciri lelaki suka perempuan,lelaki suka wanita bagaimana,cara mengenali hati lelaki,lelaki suka perempuan comel atau cantik,ciri-ciri perempuan yang disukai lelaki,kenali sikap lelaki,ciri perempuan idaman lelaki,kenali wanita,ciri lelaki suka perempuan,kenapa lelaki malu dengan perempuan,wanita pendiam di mata lelaki,sifat wanita yang disukai lelaki,perangai lelaki mengikut negeri,kenapa lelaki suka pandang perempuan,cara memikat lelaki di sekolah rendah,gadis idaman lelaki,kenapa lelaki suka perempuan cantik,Perempuan kasar,perangai lelaki yang perempuan tak tahu,ciri wanita disukai lelaki,cara menggoda wanita kesukaan,kesukaan lelaki,ciri2 wanita idaman lelaki,adakah lelaki suka perempuan pemalu,sifat perempuan kasar,ciri wanita idaman,tanda lelaki tak suka kita,macam mana nak cantik sekolah rendah,lelaki suka,cara lelaki suka perempuan,cara memikat perempuan di sekolah menengah,sikap lelaki idaman,kenapa suami lebih suka cari wanita yg pendidikannya rendah,lelaki idamam
{ 8 comments… add one }
  • amir arif April 15, 2012, 6:34 pm

    saya suka dgn block ni

  • Ayuni April 19, 2012, 8:51 pm

    sya pn sangat suka dngn blok ni. sy ad prtnyaan. mcm mna klau c lelaki bilang sesuatu yang meyakinkn yg dia akan jga n syg c perempuan tp, c lelaki ni sentiasa busy n jrng mmberikn perhatian kpda c prmpuan? apkh itu mndtngkn hal yg positif atw sebalikny? n apkah c perempuan tue ptt lakukan? jengjejengg. XDD

  • tengku June 6, 2015, 11:42 am

    ☺☺☺☺ saya suke tips ni

  • Miss Ruru January 29, 2016, 12:07 pm

    Sy suka sangat block niy . This block srsly bagi semangat kat sy . Thanks Admin .

    • mat jaen September 20, 2016, 9:17 am

      best sgt info ni admin skurang2ny kaum2 taw gak psal info nih

  • nurul nabiatul aunieyaa December 3, 2016, 6:18 pm

    tips yang mnrik ape2 pn thank sbb dh buat blok psl ni blh lh sma amlkn ye wahai wanita sekalian

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.